Om föreningen

SPF i Södra Sandby bildades den 16 mars 1977 och har cirka 330 medlemmar.

Föreningen ingår i Lundakretsen, som består av SPF-föreningarna i Lunds kommun och som är en del i Skånedistriktet. SPF-förbundet bildades 1939 och är landets äldsta öppna pensionärsorganisation. Förbundet är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation.

SPF Södra Sandby har olika aktiviteter bestående av bland annat månadsmöten, studiecirklar, utfärder/studiebesök, promenader, gymnastik och boule. Information om aktiviteterna och nyheter lämnas här på hemsidan och på anslagstavlor i Södra Sandby centrum och biblioteket.

Medlemsavgiften fr.o.m. 1 januari 2022 är 250 kr per kalenderår. I priset ingår tidningen Senioren och olycksfallsförsäkring, som gäller vid alla av föreningen anordnade aktiviteter.

Möjlighet finns att teckna förmånliga olycksfalls- respektive livförsäkring med låga premier. Fler förmåner finns under rubriken Förmåner.

Den som är medlem i en annan SPF-förening kan bli vänmedlem i Södra Sandby till en kostnad av 40 kronor.

Medlemsavgiften betalas direkt till förbundet, som sänder en betalningsavi.

Föreningens bankgiro: bankgiro 5297-5604.

Föreningen har också ett Swishkonto: 123 313 37 33

Det går bra att swisha pengar för kaffet och dylikt vid föreningsmöten. Likaså går det bra att swisha pengar för studiebesök och liknande.