Vandringar

Att röra sig är nyttigt, att göra det tillsammans är roligt. Att dessutom komma till olika vackra platser i Boo är extra bonus.

Uppdaterat 14 maj

Den 22 maj gör vi vårens annorlunda vandring. Vi går från Gustavsbergs Lugnet till Kihls gård via Velamsunds gård, cirka 10 kilometer med fikapaus. Vi börjar på Värmdöleden, passerar kommungränsen och fortsätter på Boo-leden. Skogsstigar och småvägar. Till startpunkten åker vi med linje 422, den tur som går från Orminge centrum kl 9.36. Det går naturligtvis bra att stiga på vid andra hållplatser eller att åka till Lugnet på annat sätt. Från Kihls gård kan man ta 422:an tillbaka till Orminge. Det går också bra att gå tillbaka genom skogen.

Glöm inte att ta med fika med tilltugg och ev en flaska vatten. Vi hoppas på bra väder! Ingen förhandsanmälan den här gången.

Våra vandringar utgår från Folkets hus, Orminge centrum. Vi träffas kl. 09.30  Ledare: Iréne Norgren (070 773 8907) och Staffan Smedberg (076 81 81 674). Observera: vi publicerar information här på hemsidan (i kalendariet på första sidan) om vandringarna kvällen före utsatt datum. Ring gärna någon av ledarna om du har frågor!

Fr o m 3 april vandrar vi varje onsdag till den 5 juni, med undantag för 1 maj.

Vi har två typer av vandringar, längre och kortare. Långa vandringar: dessa är ganska långa, c:a 8-10 km, vi går ibland på skogsstigar. Korta vandringar: c:a 5-6 kilometer på vägar eller lättgångna stigar.

Ta med fika! Vi stannar på ett fint ställe!

Ibland börjar vi med en bussresa och går sedan tillbaka till centrum. Ta därför med SL-kort eller SL-app!

    Se också bilder från våra vandringar under fliken Bildgalleri. Bilden ovan: vid ingången till Wiboms trädgård (Kummelnäs). Foto: Maine Axelsson.