Årets förening 2022

Vi fick en fin utmärkelse av Nacka kommun 2022. Läs mer nedan!

SPF Seniorerna Boo fick 2022 en fin utmärkelse av Nacka kommun! Årets förening i Nacka 2022. Se här skriver kommunen på sin hemsida:

Årets föreningsarrangerade kulturevenemang står SPF seniorerna Boo för. Så här motiverar juryn föreningens bidrag till Nackas kulturliv:

SPF seniorerna Boo har på ett imponerande sätt skapat förutsättningar för sina medlemmar att delta i programverksamhet under pandemin. Föreningen har under förhållanden som har präglats av restriktioner varit uppfinningsrika i att erbjuda sina medlemmar en aktiv fritid genom ett brett spektrum av aktiviteter som vandringar, promenader, boule, bokklubb, handarbetsgrupp och fotoklubb. De har också visat ett stort engagemang och drivkraft i kontakten med sina medlemmar i syfte att de inte ska känna sig ensamma och bortglömda.

Årets föreningsarrangerade kulturevenemang utses årligen av kulturnämnden och omfattar 15 000 kr.

Diplomet delades ut den 14 juni på Kulturnämndens sammanträde av nämndens ordförande Richard Herrey, Äldrenämdens och Seniorrådets ordförande Karin Teljstedt samt Ellinor Egefors enhetschef äldreenheten.