Om föreningen

SPF Seniorerna Axberg-Ervalla är en lokalförening inom SPF:s Örebrodistrikt som omfattar sammanlagt 27 lokalföreningar.

Vi är nära 200 medlemmar. De flesta är bosatta i Ervalla, Hovsta och Lillån. Den som bor på annan ort och vill bli medlem är också hjärtligt välkommen.

Vår verksamhetsidé är att verka för en ökad gemenskap och att stimulera till både fysiska och psykiska aktiviteter samt att även ge förströelse och förkovran. Vi tillvaratar även medlemmarnas intressen i viktiga samhällsärenden såväl lokalt som riksomfattande.

SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för pensionärer. Såväl ålderspensionärer som yngre avtalspensionärer är välkomna i vår gemenskap. Den som är gift eller sammanboende med medlem kan även bli medlem i föreningen.

Välkommen!