Prel. program för 2024

Välkommen på våra aktiviteter!
Sidan uppdaterad 2024-05-17

TIPS - FRISKVÅRD, KÖRSÅNG OCH STUDIECIRKLAR

Måndagar kl 9 Seniorgympa med Anna Svelin på Korpen, mer information under fliken Friskvård. Avslutas i maj.
Tisdagar kl 13 Sjunga-Lätt-Kören på Vuxenskolan, mer information under fliken Studiecirklar Avslutas i maj.
Onsdagar kl 10 Promenad med PRO, samling vid biblioteket
Torsdagar kl 14 Odlingskurs på Vuxenskolan. Två träffar kvar 28/5 och 13/6.

BOKADE AKTIVITETER

Folkhälsoveckan
Webbföreläsningar kl 10 på Vuxenskolan. SPF bjuder på juice och frukt. Ingen anmälan behövs. Välkomna!
Måndag 20 maj kl 10 Vuxenskolan, Webbföreläsning om åldrandets frihet och förlust
Tisdag 21 maj kl 10 Vuxenskolan, Webbföreläsning om reumatism - en sjukdom med många ansikten
Onsdag 22 maj kl 10 Vuxenskolan, Webbföreläsning om Munnen - en del av kroppen

Torsdag 23 maj kl 10 Hemlig resa med lunch. Bussen avgår från Järnvägsstationen kl 10, passerar sedan Lunden och torget som vanligt. Kostnad: 180 kr, SPF bjuder på bussen. Åter tillbaka i Haparanda ca kl 16.
Anmäl till Ingela 070 - 371 96 89 senast torsdag 16 maj.

Tisdag 18 juni Båthamnar runt Haparanda. Guidad bussresa som avslutas med sillunch och midsommartårta i hamnstugan i Vuonohamnen. Mer information kommer.

3 - 5 september 3-dagars bussresa till Storforsen, Stora Sjöfallet,  Saltoluokta fjällstation och Porjus. Mer information kommer.

PLANERADE AKTIVITETER 2024. OBS! Programmet är preliminärt.

Maj - juni
* Minigolf

Juni - augusti
* SPF öppnar och låser Haparanda kyrka, preliminärt 10 juni - 11 augusti. Det är ett trevligt uppdrag och du kan hjälpa till t ex en halv vecka. Lås upp valfri tid melllan kl 7 och 9 och lås kyrkan mellan kl 19 och 21.

Juli - augusti
* Buss till Noliamässan i Piteå
* Svampkurs startar

* Surströmmingsfest i Riekkola