Om föreningen

SPF Seniorerna Fyris har träffar en gång varje månad - vanligtvis klockan 1600.

Lokal: Träffpunkten Storgatan 11 eller enligt program.
(Se gällande program under fliken AKTIVITETER)

Programmet upptar oftast underhållning i form av föreläsningar, information från distrikt och förbund samt givetvis om våra egna aktiviteter. Se mer om detta under rubriken "Aktiviteter".
Här serveras lättare förtäring. För att höja spänningen ytterligare anordnas ett antal lotterier med vinster - som medlemmarna bidragit med eller kaffekassan inhandlat!

Som medlem i SPF Fyris kan du få fantastiska medlemsförmåner:
Rabatter på elavgifter, förmånliga försäkringspremier samt nio nummer av tidningen Senioren.

Du kan även vara med på trevliga studieresor, gå på intressanta föredrag, delta i äldreanpassade studiekurser. Spela bridge eller boule samt vara med på vinprovning och andra trevliga fester. Men framför allt, du får träffa många nya trevliga vänner.
Vår studieverksamhet och våra arrangemang anordnas i samverkan med Studieförbundet Vuxenskolan.