Musikquiz vid månadsmötet

den 12 mars 2024

Vi fick två överraskningar vid senaste månadsmötet
1) vi lottade placeringen
2) vi hade andra gäster än de som hade annonserats

De flesta gillar lottad placering, några inte. Men vi kommer att fortsätta ha det då och då. Anledningen är framför allt att integrera nya medlemmar och att gamla medlemmar skall träffa nya bekanta, som så småningom kan bli gamla bekanta!

RETRODRAGET var bandet som spelade och quizzade med oss. Många melodier som man kunde sjunga med i och även svara på den aktuella frågan - i alla fall när det gäller oss som är födda på 30- och 40-talen. Kanske lite svårare för våra “juniorseniorer”, dvs de som kom till världen på 50-talet.

En tredje överraskning blev det också - vinnaren av quizzet var ingen mindre än undertecknad! Men så har jag också som barn och tonåring lyssnat mycket på just den musiken och varit intresserad av texterna - både de svenska och engelska. Det var ett bra sätt att lära sig engelska glosor!

Vinsterna i lotteriet var bland annat flera härliga blomgrupper från Eriks Blommor i Norra Vram som påminde oss om att våren äntligen är på väg! Och när vi lämnade lokalen kunde man faktiskt känna det också.

Text: Titti Nilsson
Foto: Titti Nilsson och Marianne Jönsson