Årsmötet den 13 februari

Ännu en gång ett mycket välbesökt årsmöte! Det var “fullsatt och festligt” och det gick ju av stapeln på själva Fettisdagen. Självklart bjöds det på semlor, det är tradition på våra årsmöten sedan många år tillbaka.

Mötet inleddes det med en  parentation till minne av de sex medlemmar som lämnat oss under 2023. Carsten Ludwig läste namnen, Titti Nilsson tände ljusen och därefter läste Carsten en dikt av Dan Andersson. Ceremonin avslutades med en tyst minut.

De sedvanliga årmötesförhandlingarna vidtog därefter med Bengt-Eric Nilsson som mötesordförande och Margaretha Woldt som mötessekreterare. Verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkningarna genomgicks liksom planer och budget för 2024. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

En höjning av årsavgiften till vår förening med 20 kr klubbades, vilket tillsammans med förbundets höjning om 30 kr innebär en årsavgift fr o m 2025 om 330 kr.

Titti Nilsson fick fortsatt förtroende som ordförande ytterligare ett år, Anders Gustafsson och Håkan Hemåker omvaldes på två år. Två nya ledamöter valdes in i styrelsen på 2 år- Anders Brändström och Berne Persson. Marianne Jönsson, Johnny Nilsson och Margaretha Woldt kvarstår ytterligare ett år. Vi är jätteglada att styrelsen har utökats och hälsar de nya ledamöterna hjärtligt välkomna! Däremot är det svårare med Valberedningen - nog skulle ni medlemmar kunna skrapa ihop en ledamot från varje kommundel! Come on - ge förslag! Börjar vi jobba nu så har vi ett helt år på oss att vaska fram ledamöter till nästa årsmöte!

Årsmötesprotokollet kommer att läggas upp på hemsidan så snart det är klart.

Efter allt prat och beslutsfattande längtade vi efter kaffe och semla. Medan detta dukades fram och vi högg in så spelade Bjuvs Ukuleorkester för oss - glada, pigga melodier som man kunde sjunga med i. Ukuleleorkestern bildades 2011 i samband med att man satte ett världsrekord i antal ukulelespelande i Helsingborg.

Sedan fick vi info om kommande aktiviteter och info från KPR varefter eftermiddagen avslutades med ett imponerade lotteri. Grattis alla lyckliga vinnare! Och till er andra - bättre lycka nästa månadsmöte!

Text och bild: Titti Nilsson