Vår förening

Styrelsen 2024

Styrelsen 2024: Stående fr.v: Agneta Lönn Lindholm (ledamot), Lenni Widerberg (kassör), Eva Persson (sekreterare), Margareta Johansson (ersättare), Karin Lyddby (teaterombud), Lars Lundin (ersättare, program studiebesök)
Sittande fr.v: Kerstin Byrup (ordförande, resor), Göran Berg (program månadsmöte), Ingrid Lindblad (webbredaktör)

Föreningen SPF seniorerna Oxie som bildades 1978 ingår i Sveriges Pensionärsförbund SPF Seniorerna. Föreningen har cirka 230 medlemmar och ingår i SPF Seniorerna Malmödistrikt som består av 15 lokala föreningar. Föreningen ingår även i SPF Seniorerna Skånedistrikt som har 121 föreningar och tillsammans över 37000 medlemmar.

Föreningens aktiviteter består av månadsmöten, studiecirklar, resor, utfärder med studiebesök samt friskvård.

Månadsmöten genomförs kl 13.30 på församlingsgården i Oxie andra helgfria måndagen februari-maj och september-december.
Kostnad för mötet är 50:-, kaffe med kaka ingår.

Du är välkommen att bli medlem i vår förening!
Medlemsavgiften 2024 är 300 kr.
Vänmedlem betalar 120 kr.
Som vänmedlem måste du vara medlem i en annan SPF förening och där betala full medlemsavgift.

Har du några frågor så kontakta gärna någon av oss i styrelsen. Vill du besöka något av våra månadsmöten för att se hur vi har det så är du välkommen.

Den är rik som har vänner!