SPF Seniorerna BLEKINGEDISTRIKTET

Blekinge har fem kommuner. Enligt "Ekonomifakta" är antalet  invånare 31 dec 2020 - 159 056. Med en yta på 2.941 kvadratkilometer innebär det 54 invånare per kvadrat-kilometer.

• Karta över distriktet

VÄLKOMMEN TILL SPF SENIORERNA
BLEKINGEDISTRIKTET!
Det finns många anledningar att bli medlem i någon av våra 16 lokalföreningar som ingår i Blekingedistriktet. Som medlem har du möjlighet att delta i aktiviteter, bedriva påverkansarbete och naturligtvis – bli en del av ett stort socialt nätverk!

Det lilla länet med den stora närheten.
Vi startade den första SPF-distriktet redan 1984, och fick
under de tre första åren 2 800 medlemmar.
Idag har SPF Seniorernas Blekingedistrikt totalt 5 300 medlemmar, och vi blir fler hela tiden. Genom att ha många lokala föreningar på en liten geografisk yta finns vi också nära våra medlemmar.

Det är viktigt för att hålla liv i det engagemang och de
aktiviteter som finns inom ramen för vår organisation.

Vi finns till för våra medlemmar, och eftersom vi blir allt
fler letar vi också efter fler som vill engagera sig. Under det
senaste året har vi arbetat mycket med organisationen och
arbetar fokuserat inom fyra huvudområden: utveckling, äldrefrågor, intern verksamhet och räddningsverksamhet.
För varje område finns en projektgrupp som arbetar koncentrerat med sitt område. På så sätt blir vårt arbete mer koncentrerat och fokuserat, och du som medlem har lättare att veta vart du ska vända dig med eventuella frågor.

Inom SPF Seniorerna arbetar vi med allt från sociala aktiviteter
som dans och studiebesök till opinionsbildning och penionärs-politiska frågor.

Vi vill erbjuda något för alla, och satsar på att
alltid finnas tillgängliga när våra medlemmar behöver oss – därför satsar vi på dygnet runt-service.

Välkommen till oss!

Nils Ingmar Thorell,