SPF seniorerna Almunge-Knutby

är den lokala föreningen av Sveriges Pensionärsförbund och ingår i SPF seniorerna Uppsala-distriktet. Medlemmarna är bosatta i Almunge, Knutby, Faringe, Länna och Bladåker samt landsbygden kring dessa orter.

Föreningen har till uppgift att inom sitt verksamhetsområde främja SPF seniorerna, Sveriges Pensionärsförbund seniorernass ändamål genom att
• aktivt verka för att ansluta personer som kan erhålla medlemskap
• inom ramen för de ändamål som angetts för förbundet tillvarata medlemmarnas intressen på det lokala planet
• informera medlemmarna i frågor som berör dem
• verka för gemenskap, trygghet och trivsel bland medlemmarna
• i övrigt bedriva verksamhet som främjar förståelse och solidaritet mellan generationerna. Samverkan mellan föreningarna.

Medlemskap beviljas den som har rätt att uppbära pension av något slag, den som fyllt 61 år eller den som är gift eller sambo med medlem.

SPF samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan.

Årsavgiften är 250 kr per år och medlem. Avgiften ska betalas till SPFs förbundskonto och de fördelar sen ut respektive del till distriktet och till föreningen. Så invänta betalningskort och betala till rätt bankgiro. Alltså INTE till föreningens bankgiro. För den som blir medlem under oktober till decmber så täcker avgiften även för medlemsskap under det kommande året.

Är du redan medlem i en annan SPF förening så kan du bli vänmedlem i vår förening om du vill deltaga i våra aktiviteter. Avgiften för vänmedlemsskap är 50:- per år. Kontakta vår medlemsregister ansvariga Gunilla Karlsson om du vill bli vänmedlem.

Föreningens bankgiro-nummer är 328-3231 "SPF Seniorerna Almunge-Knutby". (OBS: Ej längre plusgiro). Swishnummer är 123 157 65 60. Ange avsändare och ärende!

Vårt organisationsnummer är 817603-3655

VARMT VÄLKOMMEN TILL SPF SENIORERNA ALMUNGE-KNUTBY!