IT-café med andra bullar

Nu vänner är våren här och snart tar vi sommaruppehåll men innan dess kör vi ett it-café

DM i Golf

Grunderna i svensk betalningsekonomi

Betalningshjälpen är ett samarbeta mellan Mastercard, SPF Seniorerna och våra samarbetsbanker.

Efterlysning friskvårdsansvariga

Bästa medlem!

Bedrägeriförsök i centrala Karlsborg

Kommunen har fått information om att en man besöker hushåll i centrala Karlsborg och utger sig för att komma från Karlsborgs kommun. Han påstår att det ska ske en ombyggnad av bredbandsnätet och att han av den anledningen behöver komma in i bostaden för att kontrollera något.

GRATIS FÖRELÄSNING

Skydda dig mot bedrägerier Visste du att: Bedrägeri mot äldre omsätter mer än droghandeln? Att ett bedrägeri i genomsnitt handlar om 100.000 kr?

Tips BankId och Kivra

Dessa tips gavs på tisdagens webbinarium om BankId och Kivra:

Inbjudan till webbinarium 30 januari – BankID och Kivra

Det är många av oss som redan använder BankID och Kivra, men hur fungerar det egentligen? Lyssna på Charlotte Pataky från BankID som berättar om säker användning av BankID och Lana Janik från Kivra om hur du kommer i gång med att använda tjänsten.

Ny plats för träffen onsdagen den 24 januari

Vi träffas på Rödesunds Bistro, övervåningen kl. 15.00. I övrigt se programbladet Max antal platser är 40 så först till kvarn gäller!

Årsmöte 2024

Lanseringen av Hemtjänstindex 2023

Direktsänt seminarium

Bussresa till Krakow 25/5 – 1/6 2024

SPF Tibro i samarbete med Stenstorpsbuss välkomnar oss

Boule 231115

SPF Seniorerna Karlsborgsbygden besökte den 15 november Karlsborgs bouleklubb Carl XIV JPC.