Malmö december 2023

Till er som är medlemmar i SPFseniorerna/Ribersborg

Vi börjar med att önska er ett gott nytt år och en förhoppning om att träffa er alla på våra månadsmöten eller andra arrangemang under våren. Vårprogrammet har vi bifogat detta brev. Tänk på att ni även har full tillgång till SPFseniorerna/Limhamns arrangemang.

Vi är nu cirka 200 medlemmar mycket tack vare att SPFseniorerna/Högaholm har lagts ner och medlemmar som inte aktivt valt annan förening inom SPFseniorerna förts över till Ribersborg.

Våren 2024 blir inte lik den gångna hösten. Den främsta anledningen till detta är att lokalerna på Balzarsgatan 1 är så hårt belastade att vi tvingats att ha våra månadsmöten på fredagar. Första månadsmötet blir fredagen den 12 januari med start som vanligt klockan 14.00. Från och med hösten har vi åter våra månadsmöten första onsdagen i månaden med början i september.

Kostnaderna för våra månadsmöten har ökat men medlemmarnas avgift har länge varit oförändrad. Vi känner oss tvingade att höja avgiften med 20 kronor till 120 kronor men den som önskar komplettera med ett glas vin betalar fortfarande 30 kronor extra. Trots allt är det en ganska låg kostnad för fika med landgång (motsvarande) och underhållning eller lärdom.

En förening behöver såväl aktiva medlemmar som styrelse och andra funktionärer. En styrelse behöver förnyas om den ska fortleva. Att SPFseniorerna/Högaholm upplöstes berodde på att det inte gick att skrapa ihop en styrelse trots att många medlemmar kom på deras månadsmöten och andra akriviteter. Valberedningen gör sitt bästa men har mycket svårt att övertala någon att väljas in i styrelsen. Om ni är intresserade eller känner på er att någon annan medlem skulle kunna delta i styrelsens arbete så berätta det för valberedningen eller styrelsen.

Vårens program är till stora delar traditionellt men med lite större betoning på sång och musik än tidigare. Vi hoppas innerligt att ni kommer att uppskatta det som bjuds. Den som har förslag på tänkbara underhållare, föreläsare eller annat trevligt till våra månadsmöten kan berätta detta för någon i styrelsen eller ännu hellre skriva ner det med kontaktuppgifter eller tydligt namn så att allt blir rätt från början. Självklart tar vi gärna emot förslag även till andra aktiviteter.

Om ni intresserade av att besöka Nöjesteatern eller Slagthuset eller ha information om deras program kan ni ta kontakt med Leif-Göran Isegran, via mejl lgk.isegran@hotmail.com eller telefon 0728 510650

Vi ser fram emot att träffa er

Lars Schill,  Kerstin Bengtsson, Kerstin Hansson, Gun Lindhult och Kjell-Åke Nilsson