Om föreningen

Välkommen till oss!

Vi är en förening där det finns möjlighet att träffa likasinnade och ha trevligt tillsammans.
Under fliken "Arrangemang" kan du se programmet för våra Månadsmöte, Aktiviteter, Resor, Studiebesök och Träffpunkten.
Våra månadsmöten som vi har på SAM:s lokal Baltzargatan 1 vid Caroli City är välbesökta och har alltid någon form av underhållning.
Du/Ni är välkomna till något av våra möten för att "kolla läget" innan ni bestämmer er för att bli medlem i föreningen. Anmälan kan ske under fliken "Bli medlem".

SPF Jägersro bildades 1991

Ett första konstituerande sammanträde hölls den 11 september 1991 på Calles Krog (Jägersromotellet). Första månadsmötet hölls den 21 oktober 1991 på Calles Krog.
20-årsjubileum firades den 21 oktober 2011 på Jägersro Restaurang.
25-årsjubileum firades 29 oktober 2016 på Restauran HIPP.
30-årsjubileum firades den 23 april 2022 (ett år försenat pga Corona) på restaurang Smak.
Föreningen har idag cirka 203 medlemmar.
Medlemsavgiften för 2024 är 300:- per person.

Vi tillhör SAM: SPF Samorganisation i Malmö
Hemsida www.spfmalmo.se där det finns information om kansli, öppet hus och varje förenings styrelse, samt kortfattad information om föreningarnas aktiviteter.
Dessa uppgifter finns även i Informationsskriften "SENIOR MALMÖ". Finns att hämta på kansliet, Balzarsgatan 1, tel 040 30 59 11

På länken här kan du få mer information om SPF i Malmö: