SPF Seniorerna Klubb 72 Höör

SPF SENIORERNA
SPF Seniorerna är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden organisation.
Syftet är att tillvarata äldres sociala och ekonomiska intressen samt bedriva lokalt, regionalt och nationellt påverkansarbete. Inom ramen för detta ändamål ska SPF Seniorerna arbeta med frågor om äldres hälsa och omsorg,
boende, ekonomi samt rätt att arbeta.
SPF Seniorerna utgår i sitt arbete från en demokratisk grundsyn. Vidare är grunden för vårt ställningstagande diskrimineringslagen. Vi värnar varje persons lika värde och rätt. Vi anser att rätten till ett gott och värdigt liv är
av central betydelse. Vi visar varandra respekt och hänsyn och tar tillvara de erfarenheter och den kompetens som finns bland seniorer. För att förverkliga dessa värden fokuserar vi på livskvalitet och valfrihet.

SPF SENIORERNA KLUBB 72 HÖÖR
har till uppgift att främja SPF Seniorernas ändamål genom att
 informera medlemmarna i frågor som berör dem,
 verka för social gemenskap, trygghet och trivsel bland medlemmarna,
 tillvarata medlemmarnas intressen på det egna planet,
 aktivt verka för att rekrytera personer som enligt stadgarna kan bli medlemmar,
 i övrigt bedriva verksamhet som främjar förståelse och solidaritet mellan generationerna.

SPF Seniorerna Klubb 72 Höör grundades 1972. Vi är för närvarande runt 800 medlemmar och tillhör Skånedistriktet, som är det näst största distriktet i Sverige med 121 föreningar och nära 38 000 medlemmar.

I programhäftena som kommer ut två gånger om året får du reda på allt om föreningens aktiviteter som månadsmöten, trivselaftnar, studiecirklar, resor och utflykter. Du kan själv påverka vårt utbud genom att lämna förslag och om du har lust även genomföra dessa med stöd av styrelsen.