Om föreningen

Föreningen bildades den 6 november 1984 i samråd med Studieförbundet Vuxenskolan som en avdelning av Sveriges Folkpensionärers Riksförbund. Medlemsantalet vid bildandet var 11 st. Senare bytte man namn till SPF Bromölla-Näsum, avd 483. I dag heter vi SPF Seniorerna Bromölla-Näsum och har ca 250 medlemmar.

Aktiviteterna har skiftat under årens gång. Vi brukar ha föredrag om olika ämnen eller sång- och musikunderhållning vid våra månadsmöten. Dessutom ordnar vi utfärder, resor etc samt en vår- och/eller höstträff. Våra program hittar du under fliken "Aktiviteter".

Varje onsdag med samling kl 10.00 ordnar vi en gemensam promenad som brukar vara populär. Samlingplatserna för promenaderna framgår av vårt program under fliken "Aktiviteter".

I medlemsavgiften ingår en försäkring om olyckan skulle vara framme. Försäkringen gäller under färd till och från aktivitet samt under deltagande i föreningens alla verksamheter.

Medlemsavgiften fr.o.m år 2025 är 285 kr per år.