Resa till Trosa
12 maj 2026
En buss full med SPF-are styrde kosan norr ut. Första stopp var vid Stavsjö Krog och Kafé där vi fick kaffe och fralla. Sedan åkte vi vidare till Femörefortet i Oxelösund. Vi blev guidade runt i det som nu är ett museeum. Det byggdes på 60-talet långt nere i berget. Där fanns mycket fin försvarsutrustning. Mat intog vi i Trosa på Trosa Matstudio och vi hann gå en liten sväng i stan, men vädret var inte det bästa. Därefter besökte vi Tullgarns Slott där vi blev guidade runt och såg mycket vackert. Innan vi åkte hem fick vi bussfika.
Se fler foton här