SPF SENIORERNA MARIANNELUND

Vår förening bildades 1984 och fick namnet Hässleby-Kråkshults SPF efter de gamla sockennamnen. 2016 beslöt årsmötet att ändra namnet till SPF SENIORERNA MARIANNELUND.

Bilden på hemsidan tycker vi symboliserar vår förening. en bro som bygger över de största avstånd och förenar olika människor. Med denna bild vill vi visa att föreningens anda är att vad som än skiljer oss åt, så finns det alltid något gemensamt.

På våra månadsmöten byggs det broar mellan medlemmarna. Styrelsen försöker så gott den kan att göra mötena trevliga med omväxlande program och är öppen för förslag som kan höja trivsel och stämning.

Vi arrangerar resor och utflykter till intressanta ställen. Friskvårdaktiviteter som boule, bowling och gymträning förekommer regelbundet.

Månadsmöten hålls den 3:e tisdagen i månaden, oftast i Folkets Hus. Besök oss gärna för att se hur vi har det. Programblad finns på offentliga platser. Ring gärna vår ordförande Gun Samuelsson, 070-604 77 78 för mer information.

Medlemsavgiften för 2023 är 210 kr.