Gratis Zoom-utbildning för alla – med SPF Seniorerna

SPF Seniorerna medverkar den 14 oktober 2022 på den digitala temadagen DIGITALIDAG då vi bjuder in allmänheten att delta i våra Zoomutbildningar. Passa på att tipsa dina vänner, grannar och andra som kanske ännu inte är medlemmar i SPF Seniorerna.

Målet med temadagen Digitalidag är att inspirera till att vilja och kunna hänga med i den digitala utvecklingen.

Zoom är ett verktyg som används till digitala möten med många deltagare. SPF Seniorerna har under det senaste året genomfört många kurser i Zoom för föreningens medlemmar. På Temadagen Digitalidag bjuder vi in både medlemmar och dig som inte är medlem.

Kurserna genomförs via Zoom, som ett webbinarium. Utbildningen leds av SPF Seniorernas generalsekreterare Peter Sikström.
Du behöver en dator eller en surfplatta samt internetuppkoppling.
Du behöver inte ha en kamera för att delta i dessa utbildning.
Anmäl dig genom att klicka på länkarna nedanför.

Utbildningen sker i två block.

Del 1: Kl 10-12 för dig som enbart vill lära sig mer om att vara mötesdeltagare.
Del 2: kl 14-16 för dig som vill bygga på kunskaperna med att vara mötesledare.

Kursinnehåll

• Hur man skapar ett Zoom-konto
  • Hur man ansluter till ett möte
  • Hur ett väntrum fungerar
  • Inställning av videokamera och ljud
  • Vad betyder de olika ikonerna?
  • Hur man använder chatten
  • Hur det fungerar på dator, surfplatta respektive mobil
  • Hur man själv startar upp ett eget Zoom-möte

Klicka här för att läsa mer om Del 1 "att delta i ett Zoom-möte"
Klicka här för att anmäla dig till Del 1

Klicka här för att läsa mer om Del 2 "att leda ett Zoom-möte"
Klicka här för att anmäla dig till Del 2

Efter registrering får du ett personligt bekräftelsemejl med länk till mötet. Använd den länken när du går in i mötet.

Välkommen med din anmälan!