Facebookgrupper för trädgårdsintresserade

Idag hälsar vi våren välkommen! Nu är dagarna längre än nätterna. Den meteorologiska våren har förstås kommit olika långt (eller inte alls visat sig) i vårt avlånga land, men ljuset är äntligen tillbaka i hela Sverige.

Nu är vi många som längtar efter den kommande blomprakten. Därför vill vi tipsa om två facebookgrupper som finns till för SPF Seniorernas odlingsintresserade medlemmar.

Genom grupperna vill SPF Seniorerna erbjuda en gemenskap där vi seniorer kan dela med oss av tips och erfarenhet som rör odling och trädgård. Det kan vara allt från äldre sorters blommor och odlingsknep till fröbytar-aktiviteter, recept på inläggningar, tips på redskap och smarta trädgårdslösningar som är särskilt bra för seniorer.

Klicka här för att ansöka om medlemskap i facebookgruppen Trädgård i SPF Seniorerna

Klicka här för att ansöka om medlemskap i facebookgruppen Frö och sticklingsbyte med SPF Seniorerna