Trädgårdsintresserad? Gå med i vår nya Facebook-grupp

För trädgårds- och odlingsintresserade SPF Seniorerna-medlemmar finns nu en nystartad Facebook-grupp. Den är till för er som vill diskutera, tipsa, fråga och känna gemenskap med andra trädgårdsintresserade seniorer - oavsett om du odlar i trädgård, växthus, balkong eller bara har några krukor inomhus.

SPF Seniorerna vill bidra till att den unika odlingserfarenhet som många seniorer har kan delas av fler och få spridning. I Facebook-gruppen vill vi erbjuda en gemenskap där vi seniorer kan dela med oss av tips och erfarenhet som rör odling och trädgård. Det kan vara allt från äldre sorters blommor och olika odlingsknep till fröbytar-aktiviteter, recept på inläggningar, tips på redskap och smarta trädgårdslösningar som är särskilt bra för seniorer.

Vi strävar efter att hjälpa, stötta och tipsa varandra. Gruppen är endast öppen för medlemmar i SPF Seniorerna och nya gruppmedlemmar måste godkännas av administratören.

Klicka här för att komma till Facebook-gruppen, eller skriv in "trädgård i SPF Seniorerna" i sökfältet högst upp på Facebook