Förbundsmästerskap i bridge

Den 17-18 november arrangerades årets förbundsmästerskap i bridge i Falkenberg där solen sken från en molnfri himmel, 23 par deltog i tävlingen. Tävlingsledaren Leif Eskelid hade hoppats på 36 anmälda par.

• Prisutdelare Åke Persson, ordförande Hallandsdistriktet: årets vinnare var Kenneth Österberg och Jan Nilsson

Bada hann spelarna inte med även om Hwitan och Grand ligger oerhört vackert utmed Ätran. Tävlingen flöt på bra och några domslut för lördagen behövdes inte. Stämningen var gemytlig och trivsam under hela tävlingen. Deltagarna erhöll en fantastisk service från hotellens sida med god mat och vänligt bemötande.

Eftersom Lennart Nilsson, ansvarig för förbundsmästerskapen, inte kunde komma till prisutdelningen så delades priserna ut av Åke Persson som är ordförande i Hallandsdistriktet. Vinnare blev Kenneth Österberg och Jan Nilsson från Hässleholm.

Resultatet med komplett redovisning hittar ni på BK Falkenbergs hemsida.

Leif tackar alla deltagarna i tävlingen samt medlemmarna i BK Falkenberg som hjälpte till med transport av bord med mera och klubben som lånade ut nödvändig teknik.

- Hoppas vi ses nästa år!