Stegutmaningen avslutad – vi gjorde det! 🚶

Nu är stegutmaningen som förbundet utlyste i samband med SPF Seniorernas Folkhälsovecka avslutad, och alla steg är sammanräknade. Vårt högt uppsatta mål, var att gå ett varv runt jorden. Och det lyckades vi nå upp till med råge!

• Vi kan konstatera att seniorer är en grupp som tycker om att röra på sig.

Tillsammans har vi gått hisnande 49 744 km! Ett varv runt jorden är ca 40 075 km, vi kom alltså en bra bit på ett andra varv.

Bland de som deltagit i stegutmaningen har ett antal vinnare utsetts som vunnit böcker från våra föreläsare under Folkhälsoveckan eller en praktisk ryggsäck, vattenflaska och handduk från If. Stort grattis till alla vinnare. Vinnarna kommer att få sin vinst skickad till sig via post.

Klicka här för att se listan med samtliga vinnare

Ett stort grattis även till de 5 föreningar som har vunnit antingen en roll-up eller beachflagga. Förbundet kommer att kontakta respektive förening gällande vinsten. De vinnande föreningarna är:

• SPF Seniorerna Västervik
  • SPF Seniorerna Sotenäs
  • SPF Seniorerna Linje 9 Göteborg
  • SPF Seniorerna Björken Umeå
  • SPF Seniorerna Kristianstad

Missade du någon föreläsning under veckan? Då är det inte för sent, du kan fortfarande se såväl föreläsningar som ta del av träningspass och melodikryss här.
Klicka här för att se förläsningarna från Folkhälsoveckan

Stort tack till alla er som på olika sätt deltagit i SPF Seniorernas Folkhälsovecka.