SPF Seniorerna i TV4 Nyheterna om det nya pensionsförslaget

Monica Ulfhielm, Stockholmsdistriktet SPF Seniorerna, tycker att det är bra om berörda grupper får det bättre. Men hon är ändå kluven. De åtgärder som nu föreslås är bara ännu en lapp i det stora lapptäcket som pensionssystemet innebär, säger hon till TV4.

I årets budget föreslås pensionssatsningar på framför allt två grupper, de som slitit ut sig innan de kommit upp i pensionsåldern, och de som har så liten pension att de har svårt att få ihop till hyran.

Monica Ulfhielm, Stockholmsdistriktet SPF Seniorerna, tycker att det är bra att de grupperna får det bättre, men är ändå kluven. Det sätts in lite åtgärder här och där. Ibland sänks skatterna litegrand, och ibland ges en grupp under en viss inkomst några hundralappar, och så håller det på. Och alltid är det någon grupp som blir förfördelad.

– De åtgärder som nu föreslås är bara ännu en lapp i det stora lapptäcket som pensionssystemet innebär, säger Monica till TV4.

Klicka här för att se nyhetsinslaget