Digital frågestund om pensioner

Vilka olika pensionsdelar finns, vem kan få bostadstillägg, vad är bromsen och hur hanteras pensionsfrågorna i politiken? Nu kan du som medlem delta i en digital frågestund med SPF Seniorernas sakkunniga i pensionsfrågor, Anna Eriksson.

Undrar du något kring pensioner och pensionssystemet? Du som är medlem kan få svar på dina frågor under en öppen frågestund.

När?
Den 22 juni kl 10-11, eller så länge frågor tillkommer.

Var?
Frågestunden hålls i verktyget Zoom, följande länk gäller för de som inte föranmält sig:

Du kan delta via dator, surfplatta eller smart mobil.

Övrigt
Skicka gärna in frågor i förväg till info@spfseniorerna.se märk ditt mail med: Pensioner 22 juni.

Om du inte redan tagit en titt på SPF Seniorernas ”Trygg pension – ett pålitligt pensionssystem och rimliga pensioner” så finns den här, både som bok men också i en kortare sammanfattande rapport:
www.spfseniorerna.se/sa-tycker-vi/ekonomi/tryggpension/

Observera att Anna inte kan svara på specifika frågor om medlemmars individuella pensionsbelopp och intjänande, dvs frågor som Pensionsmyndigheten och tjänstepensionsbolagen har hand om.