Folkhälsomyndigheten söker personer 65 år och äldre att intervjua

Folkhälsomyndigheten har ett uppdrag som handlar om att förbättra/utveckla allmänhetens kunskap om psykisk hälsa. Målet är att myndigheten ska sprida tillgänglig, relevant och målgruppsanpassad information och kunskap om psykisk hälsa till allmänheten.

En viktig målgrupp är personer över 65 år och därför letar Folkhälsomyndigheten efter dig som är intresserade av att delta i en telefonintervju. De vill gärna prata med personer från olika delar av landet, både män och kvinnor, och personer i olika åldrar. Intervjuerna genomförs på vardagar, dagtid mellan 19–30 oktober. Intervjun tar cirka 45 min och sker på telefon.

Intervjuerna genomförs av Lumell Associates på uppdrag av Folkhälsomyndigheten.
Om du vill vara med, skicka ett meddelande till Lumell Associates på Facebook eller ring Josefin Hjort på nummer 070-312 49 19. Du kan också maila till josefine.hjort@lumell.se och skriva ditt namn, bostadsort, ålder samt telefonnummer. De kommer då att höra av sig till dig för att tillsammans bestämma en passande tid för intervjun. Självklart kommer inte ditt namn att sparas eller användas förutom i kontakt med dig.