Extra information nov

2020-11-12

EXTRA INFORMATION

Hej alla medlemmar!
Jag är ledsen att behöva ge er denna information – igen.....

Idag informerade Folkhälsomyndigheten om hårdare restriktioner i vårt län.
Det innebär att vi tvingas ställa in alla inomhusaktiviteter från och med nu och tills vidare.

Anledningen till vårt beslut är följande:
• Undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med.

• Avstå från att vistas i inomhusmiljöer

• Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar.

Dessutom har förbundet informerat om att vi sannolikt inte kan genomföra fysiska årsmöten under 2021. Hur vi ska lösa det återkommer vi till.

Vad kommer vi då att erbjuda för aktiviteter kan man fråga?

Måndagar kl 13.30 genomför vi en promenad tillsammans på Öster Mälarstrand.
Syfte:
- att motivera till att röra på sig och få frisk luft
- ge er möjlighet att träffa andra människor och kanske få en pratstund på avstånd
Vi träffas på Lasse Färnlöfs plats och går mot kokpunkten i smågrupper eller enskilt.

Tisdagar kl 10.00 träffas vi på Björnön vid startpunkterna (pilarna) för en rask promenad med eller utan stavar på 2,5 km spåret
Syfte:
- ge er som vill få mer motion inspiration och motivation att komma igång
- kanske få till en motionsgrupp som tänjer gränserna lite

Vi kommer att ordna tipspromenader bara vi får ladda lite energi, fantasi och frågor. Vi uppskattar alla förslag på frågor. Ge oss ett ämne till fråga eller ett svar så formulerar vi frågan och svaret. Vi behöver lite idéer!

Korvgrillning på väl utvalda platser – antingen i blåst på Vågholmen vid Mälaren eller vid Björnön eller kanske både ock eller på en plats som ni föreslår som har grill eller är lätt att transportera en grill till.

Vem vet kanske någon av er har en trädgård med grill och vill ha trädgårdsbesök. Föreningen står självklart för kostnaderna.

Kom med fler idéer och tips så fixar vi någon som ser till att det blir gjort. Kom med vilka tokigheter som helst – vi gillar utmaningar i styrelsen.

Till sist:
Följ alla råd och rekommendationer
Var försiktiga i alla olika situationer
Men... var inte rädda – det kanske är värre än själva sjukdomen

Ni måste leva fast vi har en Pandemi och utomhus får vi umgås på avstånd.

Ser fram emot att få träffa er igen när detta är över!

Ulla Elfvendahl
ordförande