24 Januari. Upptaktsmöte

24 Januari. Upptaktsmöte på Syrianska Kulturcentret

Det var start på det nya året, dels med ny lokal, dels med Upptaktsmötet. Lokalen är väldigt stor, men det fungerade med separat biosittning under själva mötesdelen, och att sitta vid de dukade borden till kaffet. Jack började med, att påpeka för medlemmarna, vårt stora behov av flera funktionärer och nya medlemmar i styrelsen. Han berättade om kommande resor och allt annat som kommer under våren. Alla våra Aktiviteter rullar på. Sedan kom Bo Senter och spelade både andras och egna visor. Bosse hade en del riktigt kluriga texter, och givetvis blev det en del Elvis också. En repetoar som passade oss bra. Därefter så förflyttade vi oss till de dukade borden. Kaffe med hembakade smörgåsar. Smakade riktigt bra. Lotteriet skötte som vanligt Stig och Marianne med glans. Det är knepigt det där med att vinna. Vissa av oss vinner väldigt sällan eller aldrig, andra får gå fram både en och flera gånger. Det finns ingen rättvisa här i världen.