23 Maj. Medlemsmöte

23 Maj. Medlemsmöte på Syrianska Kulturcentret.

• Jack
  • Ylva Yngvesson
  • Jack
  • Ylva Yngvesson

SPF Aros medlemsmöte den 23 maj.
Hundra medlemmar kom till mötet , dels för att få lite information inför höstens program, dels för att lyssna på Ylva Yngvesson expert och analytiker inom privatekonomi. Det var mycket hon tog upp för genomlysning bl.a. uppskovsskatten vid försäljning av sitt hem. Ylva menade att denna skatt verkligen gör att vi flyttar för lite. Hon tog även upp detta med "Framtidsfullmakt", där belyste hon vikten av denna fullmakt i synnerhet om någon i ett par blir oförmögen att sköta sin ekonomi. Risken för att råka ut för en godeman är stor vid ett sådant tillstånd. Därefter så blev det som vanligt kaffe/te och macka. När det var avklarat så avslutade mötet Stig med lottdragningen. Vissa har tur andra har jättetur och det flesta ingen tur alls.