26 September. Medlemsmöte

SPF Aros månadsmöte
Jack berättade om kommande resor och teatrar mm, sedan fortsatte Monica med att berätta om kommande aktiviteter. Båda ville också ha tips på kommande aktiviteter. Därefter så började ”Äventyraren” Hasse Andersson berätta om sin skidtur med två kamrateter till Nordpolen. Först helikopter en bit och sedan den mödosamma färden över isen. Bilderna visade på fantastiska vackra vyer. Det var tufft och kallt. Efter tio dagar så kom helikoptern och hämtade dem. Sedan berättade han om sin vistelse hos inuiterna på Grönland. 3 slädar med 18 hundar var drog dem över isarna för att först fiska och sedan jaga säl. Fantastiska bilder! De fick inte vara med och jaga säl, det var för riskfullt, men att äta säl fick de göra. Mötet avslutades med kaffe smörgås o det sedvanliga lotteriet.