Köpingshus värd för 48:e årsstämman

Fredagen den 6 april arrangerade SPF Seniorerna Köpingshus den 48:e årsstämman i Köings Folkets Hus. 97 ombud för SPF Västmanlands föreningar hade samlats upp. Stämman inleddes som brukligt med en parentation och en tyst minut för saknade medlemmar. Sten Lindqvist höll ett kort föredrag under titeln "Minns gamla Köping" och visade bilder. Bland annat den första bilden på Köping tagen 1864. Då hade Köping cirka 1500 invånare. En bild visades även på Otto Hallströms Mekaniska Verkstad på Glasgatan från 1856. Verkstaden köptes så småning om av Volvo som nu är ett stort industriområde. Efter årsmötesförhandlingarna spelade Köpings Kulturskolans brassensemble en liten konsert och årsstämman avslutades med lunch som vanligt.