SPF Seniorerna Nordingrå

 SPF Seniorernas medlemmar
 Beslutsfattare och opinionsbildare

Syfte med hemsidan:
Att rekrytera och behålla befintliga medlemmar och förmedla mer bestående
information om SPF Seniorernas verksamhet, åsikter, medlemsförmåner mm.

Hemsidan ska:
 Underlätta rekrytering av nya medlemmar
 Engagera och inspirera befintliga medlemmar
 Ge en samlad information om SPF Seniorerna som organisation
 Informera om viktiga händelser och utvecklingen inom organisationen
 Ge medlemmarna information om kontaktvägar till föreningens organ och
     förtroendevalda
 Bidra till att höja kunskapsnivån om seniorfrågor

Ansvar och arbetsfördelning:
SPF Seniorernas förbund har det övergripande ansvaret för informationen på
www.spfseniorerna.se med tillhörande undersidor och kampanjsidor.
Förbundet har det övergripande utgivaransvaret för alla hemsidor, både centrala och lokala, men varje förening och distrikt har ansvar för att se till att den information som publiceras på respektive hemsida inte strider mot lag, SPF Seniorernas interna regelverk eller på ett sätt som kan uppfattas som stötande, kränkande, oetiskt eller antidemokratiskt.

Varje del av SPF Seniorernas organisation ansvarar för sina egna hemsidor så att allt material är korrekt och hålls aktuellt.

Förbundet ansvarar för säkerhetskopiering av material som finns publicerat på hemsidorna medan varje enhet av organisationen ansvarar för om material som tas bort ska arkiveras.

Varje medlem som får administratörsrättigheter ansvarar för att användarnamn och lösenord förvaras så inte någon annan får tillgång till systemet.

Endast de bilder och illustrationer där SPF Seniorerna äger upphovsrätten eller där
upphovsmannens tillstånd har inhämtats får publiceras. Det innebär att de bilder som en medlem i föreningen fotograferat får användas med medlemmens tillstånd.

Bilder och illustrationer utan tillstånd för publicering på SPF Seniorernas hemsidor får aldrig laddas upp i SPF Seniorernas bildarkiv.