November 2016

Tisdag 15 november kl.13.00 i Örnsköldsviks församlingshem.

Program:

• Kenneth Nordwalls swinggrupp och vokalisten Sara Karlsson bjuder på swing och blues av bästa märke och även jazzens pärlor. Det blir en underbar eftermiddag i sångens och musikens tecken.
  • Servering och lotteri.

Varmt välkommen att delta på våra möten – ta gärna med en vän!

Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan

Månadsmötesreferat 2016-11-15 SPF Seniorerna Nolaskogs
I Öviks församlingshem bänkades uppemot 150 förväntansfulla medlemmar till novembers månadsträff.

En jazz-, swing- och bluesunderhållning väntade nämligen oss med inga mindre än vokalisten Sara Karlsson och Kenneth Nordwall med sin Swinggrupp med piano, bas, slagverk. Vi bjöds på högklassig, svängig musik med Saras uttrycksfulla, ibland lite av "crooner"- sång. Vad sägs om bl a "Bye Bye Black Bird " och "Fly Me to the Moon " och "How High the Moon"(Ella !). Förstås extra aktuellt med veckans "superstora" måne. Men även med lite ironi, i dagens ruskväder, med "On the Sunny Side of the Street", och "Route 66". Tillsammans skapade vi lite vinterstämning med allsångsrefräng i den amerikanska julmelodin "Let it Snow". Sara och swinggruppen avslutade med "Vilken underbar värld ".
Tillförordnade ordförarande Ronny Edmark informerade om ett antal studiecirklar, att Iggesundsteaterresan är fulltecknad , att Sthlm-teaterresan har några platser kvar, och om julfesten/månadsträffen 13 december.
Kaffe med mackor och godkakor, samt lotteri med många vinster.

Ronny tackade Sara och de tre musikerna för den härliga underhållningen samt medlemmarna för visat intresse.

S-E Sjöström