April 2016

Tisdag 12 april kl. 13.00 Örnsköldsviks församlingshem.

• Åke Andersson Band underhåller med sin härligt svängande musik. Nu blir temat "Den Gamla Dansbanan".
  • Robin Hörnkvist, Sveriges yngste "pensionär" presenterar Äldregalan som äger rum den 19 maj klockan 19.00 i Fjällräven Center.
  • Robin Hörnkvist, Sveriges yngste "pensionär" presenterar Äldregalan   som äger rum den 19 maj klockan 19.00 i Fjällräven Center.

Ur programmet:

• Åke Andersson Band underhåller med sin härligt svängande musik. Nu blir temat "Den Gamla Dansbanan".
  • Robin Hörnkvist, Sveriges yngste "pensionär" presenterar Äldregalan som äger rum den 19 maj klockan 19.00 i Fjällräven Center. Det kommer att finnas möjligheter att köpa biljetter till galan.
  • Servering och lotteri, tag gärna med en lotterivinst!

Tänk på allergiker.

Välkomna!

Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan.

Månadsmötesreferat 2016-04-12 SPF Seniorerna Nolaskogs.
Ett hundratal medlemmar samlades i Örnsköldsviks församlingshem den 12 april för en månadsträff.
Man njöt av skön musik på temat "den gamla dansbanan" som Åke Andersson Orkester spelade på piano, "blås", bas, och slagverk. Hög igenkänningsfaktor märktes - och det gällde verkligen att skärpa sinnena - för man spelade tolv gamla "godisar" som skulle skrivas med sina engelska titlar i en lekfull tävling. Fyndigt nog stod redan ordet SPF Nolaskogs (12 boktäver) i blanketten, som skulle ge en bokstav i varje titel. Mellan låtarna berättade musikanterna lite personligt och roande om sina karriärer, spelningar och band, med framfört medhåll av bl a Hans Nordin.

Robin Hörnkvist presenterade Äldregalan, som den 21 maj kommer till Stan´.Temat är "Vårt 60-tal". Hep Stars, Lennie Norman, Stina Joza sjunger bitar av Lill Babs och Siv Malmquist , Lars T Johansson medverkar.

Medlemsorganisatören John-Erik Westman omtalade att SPF Seniorerna Nolaskogs har fått 44 st nya medlemmar.
Efter fika och lotteri tackade ordförande John-Ivar Lundberg alla och hälsade välkomna till nästa träff, 10 maj, i samma lokal, med vårtallrik, till vilken anmälan kunde göras. Annons kommer även inom kort för anmälan.

S-E Sjöström text
Hans Nordin foto