Maj 2015

Månadsträff tisdag 19 maj 2015 kl. 13.00 Örnsköldsviks församlingshem.

• Kenneth Nordwall med sitt Swingband och allroundsångerskan Maria Bervelius.

Program:

• Kenneth Nordwalls swinggrupp med Maria Bervelius underhåller.
  • Lotteri
  • Fika
    Välkomna!
    Medarrangör: Studieförbundet Vuxenskolan.

Referat 2015-05-19 SPF Seniorerna Nolaskogs.
I ett välfyllt församlingshem bänkades förväntansfulla medlemmar till vinter/vårsäsongens sista månadsträff.
Ett jazzkafé väntade nämligen oss med inga mindre än Kenneth Nordwall med sitt Swingband och allroundsångerskan Maria Bervelius. Vi bjöds på högklassig, svängig musik med Marias starka välklingande inlevelse. Maria berättade i förbifarten sin karriärs början som väl utbildad med klassisk inriktning till att senare också finnas i jazzgenren. Maria sjöng mellan "jazzvarven" en vacker egen vistolkning av den gamla svenska kärleksvisan "Uti vår hage.." och Margit Holmbergs barnvisa "Trollmors vaggsång", Ni vet med orden "hoaja-aja-muff-muff", som var de vackraste trollmor kände till. Publiken var med på noterna och njöt av många "godisar" som Ain´t misbehav´n, I can´t give You anything but Love, Route 66.
Reseansvarige Hans Nordin informerade om ett antal researrangemang, som Åland, Vild-Hussen-teatern.
Kaffe med mackor och godkakor, samt lotteri med många vinster.
Ordförande John-Ivar Lundberg tackade de tre musikerna och Maria för den härliga underhållningen samt medlemmarna för visat intresse.
Han informerade om höstens program: 27 aug surströmming på Brux, och månadsträffarna: 22 sept, 13 okt, 10 nov, 8 dec med julgröt.

S-E Sjöström