December 2015 - Julfest

Tisdag 8 december klockan 13.00 Örnsköldsviks församlingshem.

• Lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar m fl från Örnsköldsskolans årsklass 1 fick välförtjänta stora applåder.
  • Lilean Byström läste med stor inlevelse en julsaga om Storbonn´som nekade de små i samhället att fira jul med de välbärgade.

Ur programmet:

• Vi får ett besök av Tomtebarnen. Det är en stor grupp unga personer från Örnsköldsskolan som framträder med ett trevligt julprogram.
  • Lilean Byström berättar om hur det gick när "Trollen tog det söta från bondens julbrygd". Det är en julberättelse med en intressant sensmoral.

Naturligtvis blir det julgröt och skinka samt kaffe och kaka. Pris 80 kr.
OBS. Anmälan senast 30 nov. till John-Ivar 0660-37 80 16 el. 070-236 97 52.

Varmt välkommen till en trevlig julfest!

Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan.

Julfestreferat 2015-12-08 SPF Seniorerna Nolaskogs.
Tisdagen 8 december samlades ett stort antal föreningsmedlemmar till julfest i ett fullsatt Örnsköldsviks Församlingshem. Snön lyste ännu med sin frånvaro likt vid förra året.

Festen inleddes med ett entusiastiskt och fint sångframträdande till pianoackompanjemang, av lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar m fl från Örnsköldsskolans årsklass 1, som fick välförtjänta stora applåder. Klassen och deras ledare fick frukt och en penninggåva till klasskassan som tack.

Lilean Byström läste med stor inlevelse en julsaga om Storbonn´som nekade de små i samhället att fira jul med de välbärgade. Han fick ångra sig djupt men till slut ordnade allt upp sig och julen fick ett lyckligt slut, för alla kom tillsammans. Sensmoral: att ge är så mycket mer än att få. Lilean avslutade julsagan med att sjunga barnvisan "Trollmors vaggsång".
Den flitiga köksgruppen m fl serverade julgröt, skinkmackor (platsbredda) samt kaffe med go´doppa. Lotteridragning gjordes. Festen avslutades med allsång till piano-ackompanjemang, ledd av Bertil Sjödin.

Ordförande John-Ivar Lundberg tackade alla och önskade oss en God Jul och ett Gott Nytt År !
S-E Sjöström

Julbrev från styrelsen.