September 2014

Örnsköldsviks församlingshem.

• Eilert Pilarm

Program:
Musikunderhållning: Eilert Pilarm - enda uppträdandet i höst!
"Våra försäkringar" - info av Ronny Edmark
Studiecirklar - info av Kerstin B Lindgren, Kbl
Lotteri
Fika

Medarr: Vuxenskolan.
Välkomna!

Mötesreferat månadsträff 16 september 2014 SPF Nolaskogs:
Föreningens månadsträff vid Ö-viks församlingshem d 16/9 samlade ett stort antal medlemmar, som hälsades varmt välkomna av vice ordföranden John-Ivar Lundberg.

Musikunderhållning gavs av Elvistolkaren Eilert Pilarm, med bl a
"Hound Dog", "Jailhouse Rock", och "I can´t stop loving you" där
publiken sjöng med i refrängen.

Information om SPF:s medlemsförsäkringar gavs av Ronny Edmark. Berörde mötes-försäkringen vars premie betalas av förbundet och gäller möten och färder till/från SPF-arrangemang. Övriga medlemförsäkringar vilka medlem kan välja och själv betala är olycksfalls- och livförsäkringar.

Studieansvariga Kerstin B. Lindgren informerade om kurser och studiecirklar bl a Trafik (start 23/9, Surfplatta (start 25/9).

Reseansvarige Hans Nordin informerade om resa till Ådalen 29/9 med besök hos Docksta Skofabrik och damastväverskan Kerstin Molander, Bollstabruk. Resa till Sthlm 20/11 för Oscarskomedin "Kom igen Charlie", kombinerad med kryssning till Åland.

En 20-dagars vistelse vid Gran Canaria 10-30 jan 2015 erbjuds.

KPR-representant John-Erik Westman belyste den väntade minskade tillgången på eget äldreboende från nuvarande 873 till 823 platser. Förändringen vid Sundhem, där 50 st platser upphör, berördes. Trafikombudet Ove Sundström informerade om NTF:s kartläggning av fallolyckor. Våra egna ev erfarenheter av sådana kunde ifyllas på ett formulär som Ove uppsamlade och vidarebefordrar.

Kaffe och hälsobrödmackor från Bageri Viktoria avnjöts och ett lotteri avslutade programmet.

John-Ivar tackade för visat intresse, och hälsade välkommen till nästa månadsträff 14/10 kl 13.00. Teman blir då sömn resp. gode man.
/Sven-Erik Sjöström