Maj 2014

Lotteri
Fika

Medarr: Vuxenskolan

Referat från SPF Nolaskogs Månadsträff 20/5 2014 kl 13.00 Örnsköldsviks församlingshem:
Föreningens sista möte innan sommaruppehållet var de 20 maj i Ö-viks Församlingshem. När ordf. Anita Wermelin hälsade välkommen var det närmare 100 medlemmar som kommit till detta möte.Det inleddes av ordf. som hälsade alla välkomna och hon presenterade dagens program.

Sång och musikgruppen Gösta Johansson, dragspel, Karl-Erik Jakobsson flöjt, och Lars-Åke Larserud gitarr, startade med en underhållande och trivsam musikstund. De spelade gamla fina låtar av bla. Evert Taube. Gösta Johansson kåserade även över tillkomsten av en del stycken, och berättade bland annat om den kände musikern Eskil Columbus.
Hans Nordin redovisade vad som senast gällde för föreningens aktuella resor. Alla var i princip fullbokade.
Det serverades gott fika med både smörgås och goda kakor. Därefter företogs dragning på ett stort lotteri, där många fick hämta fina vinster.

Ordf. Anita W. avslutade mötet med att avtacka musikerna samt alla som hjälpt till med servering mm. Hon hälsade även all som anmält sig, välkomna till 40 års jubileet på Bruks Hotell AB.
Deltagarna återvände hemåt efter en trevlig eftermiddag i "Vänskapens" tecken, och såg fram emot nya träffar under hösten.

Text: Elov Andersson