December 2014

SPF Nolaskogs julfest 9 december.

Julfest Öviks församlingshem tisdag 9 december klockan 13.00.

• Besök av Tomtebarnen
  • Julberättelse
  • Julsång med kören Vänskap
  • Julgröt mm
  • Lotteri - skänk en vinst!

OBS! Alla platser är nu bokade!
Anmälan till 0660-37 80 16, 070-236 97 52
senast 28/11.

Kostnad:80 kronor.

Välkomna!
Medarr: Studieförbundet Vuxenskolan.

Julfestreferat månadsträff 9 december 2014 SPF Nolaskogs:

Tisdagen 9 december samlades ett hundratal föreningsmedlemmar till en julfest vid Församlingshemmet i Ö-vik. En klar dag, med rimfrost, som vid förra årets julfest.

Kören Vänskap under ledning av Jeanette Hörnström inledde med " Vi är så glada att se Er", Joseph Haydens "Vänskap", m m. Ordföranden Anita Wermelin hälsade därefter välkommen, och samlade och presenterade därefter styrelsen vid podiet

Ett stämningsfullt och samtidigt roligt framträdande av lucior, tomtar, stjärngossar m fl från Örnsköldsskolans tredjeklassare värmde våra hjärtan och gav en och annan tår i ögonvrån. Sångssketchen med den grötslevande tomten och hans dansande polare rev ned applåder.
Klassen och deras ledare fick frukt, och en penninggåva till klasskassan som tack..

Lilean Byström i vacker sverigedräkt läste med inlevelse och humor "En julpredikan till salu" av Henrik Wrangel: En klipsk pojke från underklassen imponerade på prosten så att han fick både julgran och klappar hem till familjen ! Sens moral: kan man tala för sig och bevisa att man duger då kan man kan man uträtta stora ting.
Julgröt, skink- och ostmackor och kaffe med dopp avnjöts. Särkilt beröm till Eivor Grundström som bjöd på läckra egengjorda "bärrutor" med blåbär och hallon ! Mera sång på jultemat av Vänskap, som "White Christmas", "Vi önskar Eder alla...." m fl. Lotteridragning.

Festen avslutades med att ordförande tackade alla och önskade oss en God Jul och ett Gott Nytt År !

S-E Sjöström