TILLSAMMANS – du är inte ensam!

Någon att prata med

SPF Höstsols främsta syfte är att medlemmarna ska vara delaktiga i föreningen och tillsammans ska vi alla känna Gemenskap, Trygghet och Trivsel i vår förening.
Men i dessa annorlunda tider, när även decembermörkret smyger sig på, kan ensamheten kännas jobbig ibland och framför allt när julen närmar sig. Vi kan kanske inte träffa våra nära och kära, vi får fira i ensamhet eller tvåsamhet.
Tycker du liksom vi att det känns ensamt och trist så finns ju möjligheten att delta i våra tisdagspromenader kl 11.00. Vi promenerar tillsammans utifrån vår egen förmåga, pratar och umgås och avslutar men en fika. För mer information se vår hemsida genom att söka på länken PROMENADER.
Har du inte denna möjlighet och känner att du vill prata med någon så kan du ringa till någon i Höstsols nybildade "Pratgrupp" och prata bort en stund!
Denna möjlighet finns för SPF Höstsols medlemmar under dagtid december – januari månad.
Skulle vi av någon anledning inte svara just då så är det bara att ringa igen.

Höstsols Pratgrupp består av följande medlemmar:
Anita Hellstrand 070 – 510 20 17
Bernt Kårberg 070 - 284 03 45
Kerstin Bååth 070 – 327 24 80
Kerstin Ågren 073 – 069 49 20
Marianne Vesterlund 070 - 557 87 26

Det finns även andra alternativ om du vill och känner att du behöver prata med någon!

Ring till någon av följande:

1. Äldrelinjen
Längtar du efter någon att prata med? Vi är bara ett samtal bort.
Ring Äldrelinjen på telefon 020-22 22 33, vardagar 8 – 19 och helger 10 – 16, för att prata med någon av deras volontärer.
Äldrelinjen erbjuder medmänskligt stöd, någon som lyssnar. Den viktigaste uppgiften för deras volontärer är att stödja dig. Det gör dom genom att lyssna, reflektera och bekräfta.
Du är anonym. Dom ser inte ditt telefonnummer och dom har inga möjligheter att ta reda på det heller.

2. Jourhavande medmänniska, tfn: 08-702 16 80 alla dagar 21.00 – 06.00

3. Jourhavande präst tar emot samtal 17.00 – 06.00 alla dagar. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst! När du kontaktar Jourhavande präst behöver du inte vara orolig för att någon utomstående ska kunna ta del av det som sägs mellan dig och prästen. Du får vara anonym!