Ordförande har ordet

Hej kära medlemmar!

Veckorna försvinner i rasande fart, men det innebär också att den efterlängtade våren snart är här. Jag tror att vi alla längtar efter att den förrädiska is som vi under en längre tid försiktigt parerat över, snabbt ska försvinna i utbyte mot våren som kommer med sol och värme.

Det har nu gått några veckor efter att jag vid årsmötet fick ert förtroende att bli Höstsols nye ordförande när Bernt-Ove Bergsten nu lämnar sitt förtroendeuppdrag efter många år i styrelsen. Tillsammans med övriga i styrelsen och er alla, ska jag göra mitt bästa för att förvalta detta förtroende.

Att tillhöra en SPF- förening känns både ansvarsfullt och engagerande då det ger stora möjligheter till att knyta nya vänskapsband och kontakter, träffas på trevliga och givande möten, få nya kunskaper och trevliga upplevelser. Inte minst ser jag fram emot möjligheterna att vi tillsammans påverkar för att få till stånd förändring och utveckling.

Jag ser våra kommande medlemsmöten som mycket betydelsefulla för att få ta del av era synpunkter, tips och råd till gagn för föreningen och dess fortsatta utveckling av verksamheten. Jag hoppas och tror att vi alla vill att Höstsol fortsatt ska vara en förening som skapar intresse för nya seniorer att bli medlemmar i. En förening där vi tillsammans trivs och har det trevligt när vi ses.

För mig och övriga i styrelsen är det viktigt att SPF Höstsol är en seniorförening med ett kvaliativt bra och varierat utbud, viktig information, intressanta cirklar, trevliga aktiviteter och resor som medlemmar ger idéer till och har önskemål om. Min förhoppning är att det ska finnas något  som uppskattas och är intressant för var och en, såväl för yngre som äldre seniorer.

Jag ser fram emot att ses på kommande medlemsmöten och aktiviteter.Tillsammans gör vi SPF Höstsol till en fortsatt intressant och trivsam senior förening.

Önskar Er nu alla en riktigt Glad Påsk!

Vi ses och hörs igen!

Vänliga hälsningar