Om föreningen

SPF Norrsken bildades 1982. Efter 5 år hade föreningen 274 medlemmar. Lördag 29 oktober 2022 firade föreningen 40-års jubileum på 363:an i Rusksele . Föreningen är en intresseorganisation för alla pensionärer. Föreningen är ideell, partipolitisk och religiös obunden.

Vid våra månadsmöten träffas vi oftast på Equmeniakyrkan klockan 13:00. Som regel förekommer det någon programpunkt. Det kan vara information eller någon form av underhållning. Vi fikar och umgås. Annonsering sker via Lycksele Annonsblad (under Föreningsliv) före träffarna. Vi brukar också ha ett lotteri vid varje möte.

Styrelsen består av ordförande Ulrika Gustafsson, kassör Sören Erixon, vice ordförande Margithe Hedström Holmgren, sekreterare Ulla Frank, Anne-May Samuelsson, Lars Häggström och Annika Morén

Styrelsen tar tacksamt emot lotterivinster.