Resor

Vidga vyerna tillsammans med likasinnade

Resor

Vi ordnar resor till intressanta platser på egen hand eller tillsammans med andra SPF-föreningar.  Anmälan till Birgitta Broström, e-post: brostrm1@telia.com.

15 maj         Rundtur med guide i Uppsala, 300 kr
Vi har en lokal guide som under 3-4 timmar berättar om de nya stadsdelarna: Lindbacken, Gränby, Flogsta, Gottsunda, Rosendal, Fyrishov, Ångström, Ulleråker, Stabby m.m.
Under resans gång kommer vi att stanna och sträcka på benen och dricka kaffe och äta en smörgås. (Ännu ej bestämt var någonstans.)

30 maj         Resa till Nora med SPF Sävaådalen, 1115 kr, klicka här
                    OBS! Anmälningstiden är förlängd.

3 juni           Samstorps Gård med safari och
                    Bröderna Anderssons nostalgiaffär, 850 kr
                    För mer information, klicka här

18 juni         SPF Sävaådalen inbjuder till speedwayresa för att se matchen Rospiggarna-Indianerna i Hallstavik Pris 700 kr. Ingår: Bussresa, Entré, Buffé och Matchprogram. Bindande anmälan till Per-Lennart Andersson tel: 0708-843533 (gärna sms), senast 20 maj. Avgiften 700 kr betalas till bankgiro: 726-1456.
Följande påstigningsplatser: Järlåsa 15:00, Vänge 15:20, Uppsala stationsgatan hållplats E3 15:45, Gränby 16:00. Välkomna!

21 augusti   Gustavsbergs Porslinsfabrik med lunch på
                    Siggesta gård, 695 kr
                    För mer information, klicka här

Båtresor med Viking Line:
                    Intresseanmälan för inför kommande resor. Kontakta Birgitta Broström.
                    Om man vill ordna egen resa med 8 personer så får man grupprabatt.

Birka Gotland: För mer information, klicka här

Kryssning till Visby 2024: För mer information, klicka här