Vårutflykt med lunch, studiebesök och vårkonsert - reportage

Den soliga lördagen, 26 april, åkte 50 SPF:are på vårutflykt.

Målet var först en vårlunch på Odingsborgs restaurang i Gamla Uppsala. Därefter blev det att resa in till centrala Uppsala och Universitetsaulan. Aulan invigdes 1887 av kung Oskar den II och är nu, sedan1935, ett byggnadsminne. 

Vi lyssnade till en imponerade repertoar av sånger som manskören OD bjöd på. Efter några njutningsfulla timmar återvände vi under kvällstimmarna till Bålsta.

Läs hela reportaget här!