Så hittar du annat på vår hemsida

Längst upp, i sidhuvudet, finns ett ljusblått fält med vår logotyp till vänster. Till höger finns ett antal länkar som hanteras av förbundet.

Under detta fält finns en mörkblå menylist med flikar, som med ett undantag kontrolleras av vår lokala webbredaktion.

Menyfliken Start leder till startsidan som i övre vänstra delen hälsar välkommen till vår förening och ger direkt åtkomst till Föreningsnyheter, Kommande event, Reportage och referat samt till denna "så hittar du annat guide".

Längre ned på startsidan finns:

• Ett nyhetsblock där du till vänster kan välja att visa nyheter (de tio senaste) från föreningen, förbundet eller senioren. Till höger visas nyheter från Uppsaladistriktet.

• Egna föreningsannonser och länkar till våra lokala sponsorer.

• Centralt styrda kampanjer.

Längst ned finns sidfoten som visas på alla sidor och innehåller centrala annonser samt länkar till såväl centrala som lokala hemsidor.

Övriga menyflikar:

Om föreningen ger en allmän, dagsaktuell presentation av föreningen med tillbakablickar. Här beskrivs även aktuell organisation med förtroendevalda styrelsemedlemmar och funktionärer.

Aktiviteter innehåller allt om de många aktiviteter som vår lokala förening erbjuder sina medlemmar.

Medlemsforum innehåller alla utgåvor av vår lokala medlemstidning från och med år 2010, plus annan information relaterad till tidningen.

Mera... leder till allt övrigt innehåll på vår lokala hemsida. Se menyn uppe till vänster.

Kontakt visar de huvudsakliga kontaktvägarna in i föreningen.

Bli medlem leder till ett ansökningsformulär som hanteras från centralt håll.

Gårdsrådet beskriver den organisation som administrerar Skeppet. Här kan man också se det aktuella bokningsläget, dvs när de olika föreningarna har bokat lokaler för sina aktiviteter.

WebLog en logglista över förändringar på hemsidan - snabbaste vägen att se vad som hänt sedan förra besöket på sidan!