Månadsmöte

SPF seniorerna Grillby på trevlig information om datorer.
Inte så svårt som man tror.

Ett 40 tal medlemmar kom till Tallgården i Grillby trotts att trädgårdar och andra vår sysslor borde komma i första hand en solig dag som denna. Ordförande Bengt Thorsell hälsade alla välkomna och inledde mötet med en tyst minut, och Barbro Roskvist läste en vacker dikt till minne av en bortgången vän och medlem. Rune Haag informerade om resan till Norge och Birka. Eimer Boman berättade om hemliga resan och höll på att avslöja målet.
Det här med datorer är något som allt för många äldre inte vågar sig på eller kan, tror man. Be de yngre i din närhet om hjälp att komma ut på nätet, väl där ligger hela världen och all kunskap du söker, och det kostar inget, förutom ev. inköp av ny dator, inga stora pengar i dag. Det är inte så svårt som du tror. Jag visade lite vad man kan hitta och söka efter, allt ifrån små barn med sagolikt vackra sångröster, roliga katter, recept på allt, Ja allt kan du hitta. Man behöver inte sitta hemma och klaga över dåliga TV- program, låt datorn stå framme och bli kompis med den. Om du har långt till brevlådan och det är halt och isigt så prenumerera på tidningen via datorn så blir den betydligt billigare också.
Bild och filmvisningen på stora duken blev lyckad och hoppas att några blev tända på iden.
Monica Jonsson hade denna gång frukt och godis på lotteri bordet, mycket populärt.
Bengt tackade också kaffe gruppen för allt gott och avslutade mötet.
Text och bild Eimer Boman

SPF seniorerna Grillby på trevlig information om datorer.
Inte så svårt som man tror.

Det här med datorer är något som allt för många äldre inte vågar sig på eller kan, tror man. Be de yngre i din närhet om hjälp att komma ut på nätet, väl där ligger hela världen och all kunskap du söker, och det kostar inget, förutom ev. inköp av ny dator, inga stora pengar i dag. Det är inte så svårt som du tror. Jag visade lite vad man kan hitta och söka efter, allt ifrån små barn med sagoligt vackra sångröster, roliga katter, recept på allt, Ja allt kan du hitta. Man behöver inte sitta hemma och klaga över dåliga TV- program, låt datorn stå framme och bli kompis med den. Om du har långt till brevlådan och det är halt och isigt så prenumerera på tidningen via datorn så blir den betydligt billigare också.
Monica Jonsson hade denna gång frukt och godis på lotteribordet, mycket populärt.
Bengt tackade också kaffegruppen för allt gott och avslutade mötet.
Text och bild Eimer Boman