Skönsång

SPF seniorerna Grillby bjöds på finstämd underhållning om kärlek i alla former i Tallgården Grillby.

Nya och gamla medlemmar 45 st. i SPF seniorerna Grillby samlades i stora hörsalen i Tallgården, där de hälsades varmt välkomna av vår ordförande Bengt Thorsell. I dag hade vi glädjen att hälsa tre nya medlemmar välkomna i gänget, och flera är på gång.
Barbro Roskvist inledde med att berätta om hur det är att vara i behov av rullstol vid resor där flyget står med motorerna på och väntar, mycket dråpligt som hände vid en resa nyligen, vilket rev ner starka applåder. Rune Haag berättade om de resor han jobbar med just nu och tog upp intresseanmälningar, resultatet visade att han jabbar vidare med arrangemanget, mera jobb än man tror, resorna brukar vara mycket populära.
Så var det dags för dagens vissångare Ann Såthe att sjunga till gitarr om kärlekshistorier i olika former, roliga och tänkvärda, med trevligt berättande till. Roligt att det finns så duktiga förmågor i trakten som inte bara sjunger kända låtar av kända låtskrivare utan även letar rätt på gamla visor med bra texter som finns bevarade ute i bygderna. Ann fick blommor av Bengt och varma applåder. Den duktiga kaffe gruppen dukade nu fram kaffe med mycket goda mackor och go kakor till. Tack vare den fina uppslutningen såldes alla lotterna och dragningen påbörjades. Prisbordet tömdes snabbt av glada vinnare.
Krattorna och höstlöven väntar så nu var den här fina dagen slut.
Text och bild Eimer Boman