Segrare 2018

Det segrande laget i boule tävlingen i Vikinghallen 2018-08

Bouleserien klar.
Efter 30 matcher i Vikinghallen är nu kampen avgjord
Efter höstens alla grundserie omgångar är vi nu framme vid Final. Det är en stor ära att ha tagit sig dit, och få chansen att titulera sig "årets bouleviking." Det har blivit en tradition att varje vår och höst drabba samman och kämpa om den åtråvärda titeln. Bengt Olov Lennartsson och de andra i tävlingsledningen har lagt ner ett enormt jobb för att få allt att fungera, till och med har det tillkommit en stor elstolpe vid parkeringen så att vi, trötta och vingliga boulare, hittar våra bilar på den överfulla parkeringen. Av de 37 tremannalag som startade gick dessa till final.
SPF Trögd L-G Åkerman/Ingvar Bergdahl/Harriette Klingwall PRO Enköping Christina Eriksson/Ulf Eriksson/Barbro Berntsson SPF Trögd Anders Andersson/Barbro Hellström/Nils Eriksson SPF Trögd Sture Pettersson/Erika Thyr/Börje Karlsson PRO Enköping Birgitta Sedvall/Nils Sedvall/Anita Käll PRO Enköping Glen Ärnils/Tommy Englund/Torbjörn Nilsson PRO Enköping Karin Häll/Stig Häll/Sture Ansebo PRO Enköping Björn Wallin/Birgitta Wallin/Gun-Britt Ärnils SPF Trögd Ove Loberg/Elisabet Axelsson/Ingrid Zethraeus SPF Trögd Jan Edbom/Tommy Knutsson/Reijo Westerberg SPF Grillby Per Nilsson/Utz Hybel/Robert Kenning SPF Grillby Eimer Boman/Gunnar Flodin/Silvio Cardani RO Enköping Berit Norling/Kjell Andersson/Sören Wengström SPF Trögd Margareta Berggren/Robert Berggren/Gunn Öberg SPF Trögd Göran Karlsson/Lars Blomqvist/Åke Pettersson PRO Enköping Kristina Sävenäs/Bo Sävenäs/Rosmarie Johansson.
Segrare i denna spännande final
1 PRO Enköping, Kjell Andersson, Berit Norling, Sören Wengström.
2 PRO Enköping, Glenn Arnils, Tommy Englund, Torbjörn Nilsson.
3 SPF Trögd Jan Edbom, Tommy Knutsson, Reijo Westberg.

Av Grillbys tre lag kom vi på 9 de och 11 plats, inte illa av 37 lag.
Sedan pris bordet tömts på allehanda godsaker avtackades tävlingsledningen med varma applåder. Nu är det bara att åka hem och ladda om till vårens seriespel.
Tusen tack till tävlingsledningen.
Foto Text Eimer Boman