Reseprogram - februari

Nytt reseprogram nu ute. Resor bl a till Nationalmuseum, brandområdet i Västmanland och Artipelag.

12 febr tisdag

Leksaksmuseet Skeppsholmen, Stockholm.
Från kungafamiljens gosedjur till världens snällaste björn – 40 000 prylar har flyttats från leksaksmuseet i Västerås till sitt nya hem, i Bergrummet på Skeppsholmen i Stockholm. På Tidö har museet, som invigdes av Kungen 1974 varit ett utflyktsmål sedan dess, men David von Schinkel, samlingens ägare och initiativtagare till Bergrummet ville ge samlingen större utrymme. Vi får en guidad visning och du går en stund på egen hand innan vi äter lunch på Torpedverkstan.
Pris 525 kr inkl guidning och lunch. 9.30-ca 16.00

7 mars torsdag

Nationalmuseum Stockholm. Guidad visning av samlingarna samt egen tid och lunch.
Vi besöker det återöppnade museet för en guidad visning av samlingarna och egen tid för att se så mycket ni vill. Vi äter lunch i museets restaurang.
Pris 450 kr inkl guidad visning och lunch. Reservlista. 10.30-ca 16.30.

24 april onsdag

Vi gör ett återbesök inom brandområdet i Västmanland för att se hur det ser ut idag 5 år senare. Länsstyrelsen i Västmanland har byggt upp ett visningsområde för alla. Du kommer fram med ex.vis rollator och man kan se området från ett uppbyggt torn.
Därefter äter vi lunch på Sätrabrunn och får en stund att gå runt där innan vi avslutar dagen i Sala för egen tid med besök på bl.a. Gallerian, Linneskåpet, Ekenbergs och Mellansveriges bästa lampaffär eller varför inte en eftermiddagskaffe på Johansson konditori.
Pris 400 kr inkl lunch (2-rätters meny). 9.00-ca 1630.

11 maj lördag

Båtresa från Nybrokajen till Artipelag.
Vi reser genom Stockholms vackra skärgård ut till Artipelag. Där ser vi oss kring på egen hand samt äter lunch. Artipelag är en internationell mötesplats för konst, events och aktiviteter – vackert belägen i Stockholms skärgård.
Pris 600 kr inkl lunch max 40 personer. 9.00 – ca 16.00

15 augusti torsdag

Hemliga resan går i år till två platser i Södermanland. I resan ingår förmiddagsfika,guidad tur, lunch och efter förflyttning även eftermiddagsfika.
Pris 625 kr inkl guidning, två fika och lunch.
Max 40 personer. 9.00-16.30

Bevaka information vid föreningens månadsmöten och på hemsidan samt i EP under rubriken föreningar. Det går bra att boka sig på reservlista, det händer ibland avbokningar av olika anledningar. Anmälningar till Lisbeth Broström tfn. 070 287 48 94. May-Britt Waghorn tfn. 070 277 03 53. Torbjörn From tfn. 070 240 75 78.
2019-02-08