Sugen på salsa?

"Du slutar inte dansa för att du blir gammal. Du blir gammal för att du slutar dansa!"
Det mottot har Monica Grahn på sitt instagramkonto.

Monica är medlem i stockholmsföreningen SPF Seniorerna Norrmalm och ordnar danskurser för seniorer, med allt från salsa och dirty dancing till hiphop.

Under Folkhälsoveckan i maj i Stockholm dansade hon tillsammans med sin grupp The Risk Group (namnet uppstod ur ordet "riskgrupp"). Hon blev också intervjuad av SPF Seniorernas kommunikationschef Veronica Sjölin.

Intervjun kan ni se här på Youtube:

Är din förening intresserad av att se Monica och The Risk Group dansa på era sammankomster? Eller vill ni kanske delta i en av hennes salsakurser till hösten?

Hon finns på instagram under @monicadance70

Och om någon tycker sig känna igen The Risk Group så kan det vara från teve. Gruppen har nämligen varit med i Talang.